tisdag 9 februari 2010

Alla hjärtans dag - Hysteri

Jahapp, då var det dags igen då, för "Alla Hjärtans Dag". På söndag är det så dag och affärerna runtom i stan skyltar stort med denna sk högtid. Det är allt från gulliga nallar, röda plyschhjärtan till söta parmuggar m.m. Listan kan göras lång. Såg på tv att tom livsmedelsbutikerna går så långt att de låtit tillverka en korv som när man skär den i skivor har formen av ett hjärta.

Sedan tidigare år och de som följt min blogg, vet att jag inte är direkt förtjust i denna dag, av förklarliga skäl. Det är för mycket krims-krams kring det hela. Jag är förvisso en riktig romantiker, när det vill sig, men varför kan man inte visa sina känslor övrig året utan måste göra det tills största grejen på en dag, som i grund och botten härrör till att uppmärksamma en person vid namn St Valentine.

Om jag nu mot all förmodan skulle få något gulligt överhuvudtaget till följd av denna dag, så ser jag det ändå som en omtänksam gest och tackar och tar emot ;O). Men, att bry sig om och finnas där för varann står högt över alla presenter i världen.

Puss alla söta besökare

Inga kommentarer: