tisdag 7 oktober 2008

Sjukhus, bläää

Idag har jag fått mycket avklarat på min "to-do-lista". Först blev det ett samtal till Alfakassan, för att få svar på lite frågeställningar och funderingar jag hade. Kollade därefter hur det såg ut på bostadsfronten och anmälde intresse på två stycken. Blev ett snabbt besök på biblioteket för att lämna böcker och betala en förseningsavgift *morr*. Traskade i sällskap av Maria upp till sjukhuset för att ta mina blodprover och därefter blev det chokladbollar (tack gullgumman - Maria) och hemmagjorda räkmackor *mums*. Nu har jag sökt ytterligare ett jobb som receptionist och sorterat upp lite papper här hemma. Allt känns så himla kanonbra. Hopppas att det inte krånglar med Alfakassan och att jag får pengar så fort som möjligt.

Dagens Linda-händelse: Betalade i kassan (vilket jag senare fick tebaks, skulle inte bet.), stoppade ner plånboken i väskan, väska i sin tur i min vita Glamourpåse, å lämnade påsen där på disken och gick. Jag är ju som ni kära vänner vet, otroligt glömsk, förvirrad och ja ... allmänt knäpp. Så, tur att tanten i kassan sa till mig ... =P. Nu är skallen rätt trött, men ska kolla runt efter fler jobb. Känns sååå skönt att jag inte har någon skola att ta hänsyn till. Går bara och längtar efter ett jobb och flytt nu.

Inga kommentarer: