onsdag 15 oktober 2008

Arbetsförnedringen

Jag har inte mycket gott att säga om ovannämnd organisation. Men, idag kunde jag knappt hålla mig för skratt. Handläggare jag satt hos var nog bland de virrigaste och tankspridda jag mött på länge, bortsett från mig själv då. Vi satt där inne på hans kontor och framför sig hade han två par glasögon. Han förstod liksom inte varför han såg så dåligt med båda par, så han provade båda omvartannat 3-4ggr. Slutade med att han inte hade några glasögon alls på sig, men då såg han ju inge alls, så han provade glasögona igen ... sen kunde han inte heller svara i sin mobil när det ringde, utan tryckte på det han trodde var svarsknappen, vanligtvis den gröna telefonformade ikonen och sa: "Hallå", gång på gång *s*. Jaja, trevlig var han iaf och han gjorde tom ett undantag för min ändring angående reseersättningen och förklarade "fusket" med att: "Ja, ingen av oss kommer ju hamna i fängelse iaf", åsse skrattade han ... =P. Imorrn åker jag iaf ... hinner nog lägga upp Torsdagstune i sedvanlig ordning ...

Inga kommentarer: