måndag 13 september 2010

Städa skit efter andra


Det är underbart när man som privatperson allt för ofta blir tvungen att lösa problem som företag ställt till med, eller som de inte har utfört på korrekt sätt. I fredags damp det ner ett gäng fakturor från Riksbyggen och inget märkvärdigt med det tills jag granskade oktoberfakturan närmare och såg att den låg på ca 500:- mer än den månatliga hyresfakturan. Detta då Riksbyggen tydligen har två elavstämningar årligen. Det jag reagerade över är att elavstämningen är from 2010-02-16 fram tom 2010-06-30, vilket gör att jag rättvist nog inte bara borde behöva betala from 2010-06-14 tom 2010-06-30. Logiskt eftersom jag flyttade in och har bostadsrättskontrakt from det sagda datumet 2010-06-14. Dock verkar inte ekonomiavdelningen kunna lösa detta problem, utan hänvisar mig till ekonomen Lars Gabrielsson. Men denna Lars har förmodligen gjort könsoperation då jag hamnar hos en kvinna som därefter kopplar mig tillbaks till ekonomiavdelningen *suckar*. Vad fan gör jag nu? Jag tänker då fan inte betala för den el som tidigare bostadsrättsägaren förbrukat.

Inga kommentarer: