torsdag 9 september 2010

Pestiga pensionärer

Jag är av den åsikten att jag inte förstår varför det alltid är synd om pensionärer och att just dom ska ha förmåner? Troligen så ligger det någon förbannelse över just mig, för jag har allt för ofta stött på pensionärer som jag gärna skulle ha fällt längs fotknölarna. Just pga att de är pensionärer tycks de ha en oskriven befogenhet att göra precis vad de anser rätt för stunden. Tex tränga sig före i mat-eller busskön. Eller som idag när jag stod och skulle till att bet på Konsum. Då kommer en jävla pensionärskärring (som handlat där nyss) tillbaks och kräver att få sitt bonuskort dragit. Detta då hon propsar på att detta inte gjorts av killen som stod i kassan. Även fast det inte ens var samma kille. Sen visar det sig att bonuskortet visst var dragit tidigare *suckar*. Vad får jag för det? Inte ett skit mer än att jag ska låtsas tycka synd om kärringen. Up my ass. Jag anser att det är en usel ursäkt att kunna använda ordet pensionär i alla lägen, bara för att alltid få som de vill.

Over and out

1 kommentar:

r1ll0.blogspot.com sa...

Det är pensionärens roll och rättighet att ge samhället fingret en sista gång, via grälla huvudbonader, drygt beteende, köra 40 på 90-väg och vara allmänt krävande.
Ibland beror det på demens, ibland tror jag de gör det på pin kiv. Men håll ut Linda; vi är där förr än du anar. Då är det vår tur att hävda hur mycket bättre allt var på vår tid och hur besvärligt allt blivit - trots att det är vi som besvärar alla andra.