fredag 3 september 2010

Fredagsuppdatering

Så är man då inne på andra dagen hemma sedan ankomsten från två underbara veckor i Thailand. Vardagen och verkligheten börjar så smått att etsa sig fast i min semesterbubbla.

Gårdagens ägnades åt att stå i en evighetskö utanför Noliahallen. Detta med anledning av "Antikrundans" besök och det faktum att jag har en tavla som jag ville få värderad. Stor besvikelse blev resultatet och som vanligt går jag ur som förloraren.

Natten har varit ok men med skrämmande mardrömmar om en äldre pervers gubbe som jagade mig med kniv längs Slussens t-banestation. Vaknade orolig vid 07:30 och klev upp för att ta tag i dagens sysslor. Jag har dock inte hunnit längre än att duscha, plocka undan från resan och fått i mig Herbapiller- samt shake.

Senare ska jag bege mig på stan för att titta in hos "Red Dragon" och se om dom lyckats bättre denna gång med utformningen av min tatuering. Sedan blir det till att handla lite inför kvällen och därefter slappa hemma igen. Inte mycket nytt på arbetsfronten heller och det är ganska urvattnat gällande utbudet av jobb på Arbetsförnedringens hemsida.

En liten bild tagen med min lappis, bjuder jag också på. Då min mobils funktioner har börjat dö ut en efter en. Spaning efter en ny mobil är på gång.

Bokade även igår hotell i Sundsvall inför den kommande weekendresan, som ska göras i samband med "Volbeat-konserten" som jag, älsklingen och Fredde.B ska på. Ser väldigt fram emot den och ser det som stort plåster på såren efter att ha blivit tvungen att lämna varma och sköna Thailand.

Inga kommentarer: