måndag 24 maj 2010

Less på folk

Jag är så otroligt less på folk som man trott har varit ens vän och som fortsätter att linda in en i sin lögner. Folk som gång på gång påstår sig att saker och ting är på ett sätt, fast jag själv vet att det är raka motsatsen. Och detta till trots är jag den som får skit för att vara både det ena och det andra, då det enda jag gör är att säga sanningen. Att försöka slingra sig in där de inte hör hemma och sedan förneka det för mig, det är inte vad jag kallar än vän. I alla fall ingen vän på min sida. Hur kan man påstå sig vara ens vän och vara helt uppriktig och ärlig i alla avseenden, när man i själva verket gör allt för att få hela kakan själv? Det är inget liv jag skulle kunna leva med gentemot mina vänner. Ärlighet varar längst och lögner eller undanhållna fakta kommer alltid fram på ett eller annat sätt. Kom ihåg det.

//Lindsey

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Inge kul als, vad har jag sagt nu då? Enligt vissa andra personer så ljuger jag som en borstbindare.

Lindsey sa...

Fredde: Ta inte åt dig. Iaf inte av mitt inlägg. Inte dig jag syftar på.