tisdag 4 maj 2010

1a maj firande

Lördagen började med inköp av nödvändigheter för helgen. Mötte upp Rickard på ICA Mariehem och handlade diverse saker. Sedan traskade vi hem till honom och sprättade varsin öl. Han spelade lite God of War och på eftermiddagen började vi med middagen. Det blev nog det godaste jag ätit, som vi gjort på hemmaplan iaf. Smördegsinlindad älgfilé, champinjonstekta vitlökskroketter med sås gjort på svampkompott. Och ett gott vin till det, kan det bli mycket bättre? På kvällen kom Fredde och Johan förbi så vi gjorde premiär i kubb. Jag och Johan vann med 2-1 mot det kaxiga motståndarlaget.

Söndagen blev lugn och en riktig soffdag, precis så som söndagar ska vara. Rickard tog moppen bort till centrum och hämtade upp ett par pizzor samt handlade lite annat onyttigt som jag hade önskat. Så gosigt av honom, men det är väl det killar ska göra. Vara till lags ;O).

Måndagen blev också lugn. Inte mycket att uppdatera här. God hemmagjord Lasagne till middag, som självklart Rickard tillagade. Jag blir så bortskämd med all god mat och pysslande.

Idag har det dock inte hänt mycket skoj. Jag har beställt två par skor, som jag hoppas dyker upp här till torsdag =O). Nu ska jag lägga mig en sväng och glo på tv. Mitt arsle håller på att domna bort så måste avlasta det en sväng =P.

1 kommentar:

J E N N Y sa...

Ha ha är det rikard som står i mitten? Han ser ut som en halv turk ju ha ha