måndag 10 maj 2010

Helgen som varit

Centrera

Jag har haft en långt och underbart veckoslut. Började med en uppfriskande promenad från i torsdags från det ställe där Fritidscenter var tänkt att ligga. Men de hade tydligen flyttat, så jag och Rickard fick gå ner på stan. Vi tog några öl och käkade en otroligt god tallrik med blandad kompott på Allstars. Därefter blev det taxi hem till Rickard och soffläge för hela slanten.

Under fredagen så drog jag och Rickard ner på stan och lunchade på Nattöppet. Sedan mellanlandade vi på ICA nära för att hämta upp mina beställda skor. Var tänkt lugn hemmakväll därefter. Men slutade med sällskap av Fredde.B och Mia. Blev dock inte så sent, eftersom Rickard skulle jobba helg.

Lördagen var en produktiv dag för mig. Jag pysslade, städade och hade mig tills Rickard kom hem vid 16:30. Jag han sola en stund med på balkongen och känna av det underbara vårvädret som äntligen verkar ha kommit på riktigt nu. Blev fest på kvällen med sällskap av Fredde.B, Mia, Johan och tro det eller ej men även Ida med sällskap kom förbi en liten sväng. Blev jättesent i säng och jag tror jag somnade först vid 4-5 på morgonen.

Söndagen var en riktig slappardag. Jag tog mig till Marihem C en snabbis för att hämta upp en kebabtallrik och handla lite godsaker för kvällen. Rickard kom hem vid 19-tiden så efter att Mia hämtat upp sin jacka så mumsade jag och Rickard på gosaker och drack Troca. Blev ganska tidigt i säng eftersom vi båda skulle upp tidigt idag.

Idag har jag inte hunnit gjort så mycket än mer än att surra bort en stund med Carina, duschat och uppdaterat mig på bloggfronten. Jag är ganska så nervös just nu eftersom jag ska iväg på en grej vid 13:30. Mer om det senare kanske ;O).

Hej hopp

Inga kommentarer: