måndag 26 januari 2009

Fullt ös medvetslös

Under mina levnadsår har jag med god hjälp från studievärlden erhållit breda kunskaper i att förstå och även sätta följande viktiga faktorer i praktiken planering, strukturering, mål, metod och resurs. Detta för att endast nämna några.

Dessa faktorer är några vars innebörd, många olika organisationer, utbildningsorgan samt hjälporgan, såsom Umeå Universitet och Försäkringskassan, tyvärr inte verkar ha förstått vad de innebär.

Som ett autentiskt exempel kommer här följande händelse: Jag sökte för en vecka sedan till en kurs hos Umeå Universitet. Detta, då det fanns lediga platser kvar. Det första beskedet jag fick, var att ansvarig för kursadministrationen, menade på att jag aldrig sökt kursen, då denne person ej återfann mig i registret över sent anmälda. Vid en noggrannare undersökning, fann man mig, då jag övertalade dom att jag faktiskt sökt kursen. Nu till nästa scenario i denna teaterföreställning. Jag får besked idag via mail exakt tidpunkt 15:57, att jag är behörig och antagen och skall infinna mig till kvällens föreläsning 16:00.

Min första frågan är nu, vari ligger dels struktureringen, då de inte ens hittade åt mig från början? Hade de haft bättre struktur och ordning i sin administration, kanske jag fått besked tidigare och ej missat föreläsningen. Det andra, som jag genast kommer att tänka på är planering och framförhållning. Hur i hela friden menar dom att jag dels ska läsa mailet exakt då dom skickade det 15:57 och därefter hinna upp till Umeå Universitet i rätt tid, mao på tre minuter?

Jag får väl tacka och bocka, för deras höga ambition och förväntan om mig, då de uppenbarligen tror att jag är den nya Stålmannen ... Så, de förväntar väl att jag ska komma flygandes in med min röda kappa genom förläsningsalen. Men, då jag både är höjjdrädd och åksjuk, så får jag omsätta denna tanke, till något annat. Så, jag visslar på min svarta och nobla hingst, Tornado, som så troget alltid flyger fram i full fart med manen fladdrandes i vinden. Så, säg hej till den senaste kursmedlemmen i Spanskakursen, Zorro. Men, hej, vänta, det innebär att jag är Antonio Banderas ... Ya puedo español ... se podemos sentir tonto. Hasta Luego Guapos ;O).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket strul =/

Isis saknar dig. Hon tyckte om att ha en personlig dregel-kudde =p

Kramen!

Anonym sa...

Men va då... tre minuter... det är goooooott om tid ;-)