torsdag 29 januari 2009

Fellini

Jag började träna Fille direkt då jag fick hem honom, vid 9veckors ålder. Fille e helt och hållet klickertränad från start, då detta är en metod som passat oss två utmärkt. Vid 4 månaders ålder hade jag klickat in i princip alla grundkommandon och även börjat träna in momentena för Lydnads 1:an.

Visst e han väl för underbart söt min älskade lilla lurvboll. Hoppas min ekonomi ordnar upp sig snart, så jag kan börja leta större boende, där jag får ha husdjur, så min goa plupp kan komma hem igen. Då blir det hårdträning igen, först å främst få bort alla olater som päronen lagt till med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va duktig han är lillploppen. Tänk va tiden går fort. Man får hem dom när dom är valp och innan man vet ordet av så är dom några år. Vart tar tiden vägen?

Skulle va kul om vi kunde träna lite ihop igen. Tack vare det va min lill tuss skitduktig på hundträningen dagen efter. "Kursledarn" skrek av glädje när tussan gick fot näst intill felfritt för första gången. Du kan tänka dig va stolt jag blev :-)

Kramiz!

Anonym sa...

så otroligt söt :)