onsdag 21 januari 2009

Fuldesign a'la Rickard

Jag hade en märklig dröm i natt, det lilla jag nu fick sova. Satt hemma hos Rickard och såg på film och kom mig för att fråga om han var klar med sin lilla broderitavla och det var han. Så, stolt plockar han fram tavlan för att visa upp den. Bara det att han hade ommodifierat tavlan en aningens. Där de gröna hjärtana var tänkt att sitta, så hade han gjort en stor röd tomat både upp till och ner till. En tomat i form av en skrattande gubbe, med ögon, mun och allt ... öhm ... nåt stämmer inte riktigt här ... Tomaten hade grå kostym på den gröna kvisten som löpte mot boktstäverna, samt hatt och skor. Känner helt plötsligt att jag inte kan andas, och börjar dra ur en tjock, evighetslång bunt med ljusa hårstrån ur halsen. Drar och drar men det tar aldrig slut ... uäck. Vaknar ur drömmen av att mobilen ringer, tack gode gud för en gångs skull ... Nu börjar jag återigen bli smått sinnesrubbad ... I know ... dags att göra nåt vettigt här. Ringa lite samtal för att därefter duscha och tvätta ur hårfärgen. Blir dock trevligare ikväll ... Sushi och After Work med Rickard och frivilliga. Hade hoppats på att Sus kommer ... Tack för igår förresten gumman ... *ler* ... Over and out ...

2 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Hahaha, du kanske blev inspirerad av "You say tomato, I say fuck you"? ;)

Anonym sa...

den jäkla promenaden från stan till lägenheten och sedan hem gjorde ju att min hals inte alls var i tipp topp idag :( men vi får ta det någon annan gång. tack själv förresten :) kram