fredag 26 oktober 2007

Daghundarna genom åren

Ser tillbaks på åren som varit och en skrämmande känsla susar genom kroppen, var tar alla åren vägen? De har bara sprungit iväg lika hastigt som sommaren. Tittar i min halvslitna snobbenkalender och räknar mig till att gullgubben (Fellini) snart fyller 1 år. Förstår ni då va fort tiden har gått? Jag vill mig minnas att det var som igår, jag låg där i sängen på natten, förväntansfull och med tusen fjärilar i magen. Ja, det var efter det första sms:et jag fick från Carina, då Vilma satt igång med valpningen. Ännu större var känslan, när jag fick veta vem av de sex valparna som var min.

Men, det var en tid innan Fellini, då jag gick och längtade och hela mitt hjärta värkte efter en alldeles egen hund. Hade bibblan haft ersättning i form av pengar, för varje hundbok man läst, skulle jag vid det här laget vara rikare än Microsoftsnubben, Bill Gates. Tyvärr var fallet inte så, men istället har jag samlat på mig otroligt mycket lärorikt och värdefull fakta, som jag har stor användning för idag.

Innan Fellini förgyllde min vardag, erhöll jag enorm erfarenhet och glädje i tre daghundar, vilka ni kan se bilder på nedan. När jag tänker efter, ser jag det lite komiska sammanträffandet, att samtliga daghundar börjar på bokstaven "M". Tillfällighet eller ödet ;O)? Avgör själva.
Avslutar kvällens blogg-inlägg med en kort summeringen av dagen:

07:00
Mobilalarmet ringer, hasar mig trött upp och Fellini är otroligt nog sist upp ur sängen. Jag, sambo samt hund skyndar oss att bege oss in mot Gamla Stan, för att där vidare byta till Röda Linjen och slutligen byta buss vid Mörby Centrum ut mot Albaon Djursjukhus.

08:55
Buss 601H avgår och jag känner stressen komma, då vi har bokad tid till prick nio, Anländer flåsandes ca 10 minuter försent och anmäler mig i kassan. Vi ska träffa Mattias Pruss, en veterinär och ortoped, som visar sig vara otroligt trevlig och utomordentligt kunnig på sin sak. Han konstanterar relativt snabbt att Fellini har Skleros och vi bestämmer oss för att en artroskopi nog kommer att bli nödvändig. Dock är det inte så akut att det inte kan vänta till efter Stora Stockholm.

11:10
Ännu flåsigare gör jag en snygg entre på kontoret genom att nästan flyga på huve upp för trappen och sen in genom dörren till våran avdelning. Döhungrig och tung i huvet. Men tar mig igenom dan, mycket me krafttankarna på att helgen hägrar.

23:25
Skrivit klart bloggen för ikväll och ska bege mig till soffan, för att lösa kvällens dos av korsord, tills ögonen faller ihop och jag vet att det e dags att sova.
På återseende alla trogna bloggare och bloggläsare

Linda is signing off for tonight

Fellini is cuddling up close in his blue IKEA bed and ALL his fluffy-toys

Inga kommentarer: