onsdag 17 oktober 2007

Fellini - Lindas bästa fyrbenta vän

Idag har varit en ganska stressig dag. Hade som dagsmål på jobbet att klara 50 ordrar och det innan 15, då jag var tvungen att åka från jobbet, hämta Fellini på dagis, lämna honom hemma och sen iväg igen till Huddinge Sjukhus. Fellini va glad som alltid när jag hämtade honom. Upptäckte att han hade nån slags vis lite flikig sak precis på vänster överläpp ... vet inte va det e ... nån som har nån aning? Han har även en vit prick ovan på nosdelen, ser lite ut som en finne.

Vi körde ett kortare träningspass idag med, men Fellini va tjurig idag. Han ville heller slita loss grästuvor än vara mig till lags. Fick bukt på honom en stund iaf och kunde göra ett par läggande, ställande och platsliggning. Sen körde vi lite apportering inne. Dvs, det momentet som ingår i Lydnad 1. Vi klickar in den här övningen, och skiter fullständigt i att Schäfertjejen tyckte det va sisådär. Fellini börjar mer och mer fatta grejjen med att stoppa leksaker i en hink. Jag har nu börjat lägga in kommando, "städa". Så, att Fellini inte skall sluta med å komma me saker till mig sen när jag vill det. Jag har även lärt in Fellini att oavsett vilket ord jag säger när jag lagt en godsak framför, så tar Fellini inte den förrän han hör just "varsågod".

Nu ska jag lösa lite korsord. Höres alla

Nattisen

Hittade den här dikten och vill tillägna den till min goa Fellini.

You are friendly, kind and caring
Sensitive, loyal and understanding
Humorous, fun, secure and true
Always there... yes that's you.

Special, accepting, exciting and wise
Truthful and helpful, with honest blue eyes
Confiding, forgiving, cheerful and bright
Yes that's you... not one bit of spite.

Jag ångrar aldrig för en sekund att du kom in i mitt liv. Så många glädjande stunder vi haft tillsammans och många fler återstår. Aldrig att jag lämnar dig. Du kommer föralltlid att dela ditt liv med mig. Gulleplutten.

Inga kommentarer: