lördag 13 oktober 2007

På spaning

Strålande solsken och blå himmel, men det biter en aningens i mina händer och om kinderna. Drar upp huvan över huvudet och sätter mig ner på huk för att borra i mitt ansikte i Fellinis varma och mjuka päls. Jag får en vänskaplig puss, innan han springer iväg i det höga gräset, kanske för att spana på något.

Körde ett nytt träningspass idag och även ikväll med Fellini. Han börjar förstå att leksaken skall i den gråa plasthinken. Mellan varven dricker han lite vatten, för att sedan återuppta hans tankeverkstad. Han verkar ha förstått skillnaden på "bollen" och "leksaken", för när han hämtar bollen och jag säger "nej, hämta leksaken", släpper han bollen och hämtar sin plyschkanin, plyschekorre (numera urgröpt och skabbig ekorre) eller plyschskon.

Fick mess av Anna idag, en tjej från vovve. Hon har två schäfrar och frågade om vi skulle träffas och träna imorrn. Sjävlklart ville jag det, eftersom jag inte har några träningskamrater. Så klockan 13 imorrn ska vi träffas på grusplanen utanför mig. Uppdaterar efter det så ni får veta hur det gått. Senare på kvällen, nu efter sista rundan med Fellini, träffade jag en tjej, som bor längre upp på gatan i samma hus. Vi har träffats nån gång då och då och Fellini fullkomligt älskar henne. Vi pratade lite och det slutade med att hon erbjöd sig att hjälpa mig och Fellini med träningen. Kul va =O). Jag e överlycklig iaf.

Ska se lite tv nu och dricka lite varmt te. Mina händer har frusit bort.

Kram och hej

Inga kommentarer: