lördag 20 oktober 2007

Kärleken vet inga gränser

Vaknade runt 08 på morgonen av att Fellini klunsade runt i sovrummet, pep, å glodde på mig omvartannat. Tänkte, banne mig, som trodde att han skulle sova länge, då jag gick ut me honom sista rundan vid 23:30. Lyckades slå lock för öronen och sova i exat 23 minuter till. Sen väckte José mig istället *suckar*. Dessa karlar i alla dess former.

Jag och José tog morgonrundan me Fellini i höstsvädret. Frosten låg fortfarande kvar så tidigt på morgonen, och nu kom the magic-gloves väl till hands, som jag köpt åt mig å José på Åhléns. För er som inte vet va det e, så e det såna One-Size-vantar, som jag kallades Trollvantar, då jag va liten.

Träffade Malin och hennes Cavalier Ella igen för att träna på grusplanen bredvid mig. Gick ju inte sådär strålande direkt, för mig och Fellini. Ella e nämligen på väg att börja löpa närsomhelst. Fellini visste nog inte riktigt va han skulle göra me alla känslor som svallade, mer än att han trippade på tå och lät (Den fina versionen). Drog, slet å tjöt (Den mindre fina versionen ;O). ). Vi körde iaf tandvisning på Fille-Pille ... gick mycket bättre den här gången än förra, tyckte Malin. Vi har inte hunne till det stadiet att Malini kan kolla på tänder, då Fellini blir så glad å ska hoppa. Så vi klickar in, när Malin närmar sig och Fellini inte reser på sig, utan tittar på mig.

Ikväll ska jag in till stan och träffa José efter att han slutat jobba. Vi ska ta nåra öl och käka lite spanskt. Blir inte så länge, eftersom Fellini e själv hemma ... men ett par timmar klarar han utan problem. Sist vi va på affärn å handla, så hade jag glömt en hel påse me hundgodis på vardagsrumsbordet. När jag och José kom hem, så hade gulleplutt-Fellini inte rört den ens *stolt matte*.

Nu ska jag spela lite spel. Nedan ser ni två bilder från eftermiddagens höstpromenad i solskenet. Syns iofs inte på bilden, men det har varit strålande solsken och blå himmel idag.

På återseende

Inga kommentarer: