måndag 15 oktober 2007

Oh underbara måndag

Blir alltid lika förundrad över hur Fellini alltid lyckas vara lika piss oavsett tidpunkt på dygnet. Själv får jag dra i en osynlig tråd som sitter fäst i skallen, för att jag ska orka hasa mig fram över golvet 05:30 på morronen. In i duschen å försöka piggna till. Fellini lägger sig ned nedanför badkaret och tar en djup suck.

06:30, attans, nu måste jag skynda mig. Måste ju hinna me t-banan som går 06:37. Ha, inte chans du, men hoppas kan man ju alltid göra. Får på mig min varma jacka och skorna. Fellini tittar förväntansfullt på mig och stoppar självmant in huvudet i öppningen på reflexvästen. Så bär det av till dagiset.

07:00, förbaskat, jag missade t-banestationen. Kliver av vid Enskede Gård och sätter mig ner på bänken. Nu måste jag åka tebaks igen, 5 minuter tills tåget kommer. Fellini nosar runt lite förstrött och tänker nog att matte e världens klantigaste. Vi lyckas slutligen ta oss till dagiset och jag kommer otroligt nog i tid till mitt jobb.

Kväll, jag ska träffa en tjej som heter Malin och träna med henne och hennes Cavalier Ella. Såklart blir Fellini superintresserad, efterom det e en tjej och som dessutom snart ska börja löpa. Eftersom fotbollsplanen inte e upplyst så beger jag och Malin oss iväg till Rågsvedsskola. Där e det småbarn som leker så vi får hålla till på parkeringen.

Jag blir så otroligt paff över min lilla rötott. Fellini glänser med att både göra ett fint läggande och även ställande. Visserligen gick jag inte fulla längden ut och inte tiden heller. Men, jag är ändå imponerad, med tanke på att det här e andra gången Fellini tränar med annan hund på plan samtidigt. Jag och Malin kör även platsliggning med båda hundarna. Detta går även det över förväntan. Fellini ligger snällt kvar när vi går iväg och när jag kommer tebaks till honoms.

Summering av kvällen, jag fick ut massor av träningen, Fellini skötte sig superb. och jag träffar gärna Malin igen, för hon va jättetrevlig och kunnig. Vi ska träffas igen på lördag för träning igen ... =O).

Nu blir det sängen för å lösa lite korsord. Sen sova.

Nattis på er alla
Linda & Fellini

(Vikt: 21kg, Höjd: 49cm)

Inga kommentarer: