fredag 12 oktober 2007

Fellini - den apporterande lövhunden


Idag har det varit ett ruskigt väder. Imorse blåste det och jag trotsade kylan, utan vantar. Dum idé, mycket dum, Linda. Inne på kontoret på mitt jobb, var det kallt som alltid under årets kyliga månader.

Hämtade Fellini på dagiset runt 17 och han var glad som alltid och så var jag. Kan man bli annat med en så underbar hund *ler*. Idag slapp vi allergimän, men fick istället et tjurig, muttrande kvinna, som tyckte att jag skulle ha inväntat henne och barnvagnen, medans kvinnan betalade i biljettluckan för t-banan. Pyttsan heller, jag och Fellini hade bråttom att hinna me t-banan som beräknades inkomma inom 1 minut.

När vi stod där på perrongen kom en riktig hagelskur. Å mitt varma sommarland, vart tog du vägen. Fellini var inte heller så överlycklig över de hårt fallande kulorna från himlen. Väl hemma i Rågsved på vägen till lägenheten började Fellini springa å jaga löv, som han sedan försiktigt tog i munnen och kom till mig med. Kan man bli sötare eller?

Nu ska vi gå sista kvällkisserundan och sen mysa framför tv:n med godis och grisknorrar.

Kram kram från oss båda

Inga kommentarer: