söndag 4 november 2007

Två tollaren en helg

Ja, så har även denna helgen runnit iväg. Trots att vi gick halvdag på jobbet i fredags, så känns det ändå som om det var igår som jag stängde av min jobbdator och gick hem.

Nova har nu varit här med Fellini sen Fredagseftermiddag. Det har gått bra, bortsett från att hon kissat inne tre gånger och skäller en del på nätterna, för minsta ljud. Tur man inte har ett svagt hjärta *s*.

Igår fick jag kliva upp 06:00, för då var lilla Nova sååå kissnödig. Fast inte hann jag ut för det. Där står jag halvsovandes framför badrumspegeln och borsta tänderna, då Nova elegant placerar rumpan mitt på badrumsmattan, och lämnar en stooor pöl ... Ja, de gäller då å va snabb i svängarna ... *flinar*. Får väl skylla på åldern eller nåt.

Igår strosade jag runt på stan, för å försöka hitta en present till brorsans fru, som fyllde 27 år igår. Såklart fastnade jag och mitt feta nylle i den nya gallerian, som min bästaste supergulligaste Erika pratat om. First Feet eller nåt, tror jag den heter. Hittade dessa underbara stövlar på Din Sko. Provade dom och det va verkligen kärlek vid första ögonkastet. Tyvärr, då som vanligt me mig, kunde jag inte få upp dragkedjan på dom *grinar*, eftersom jag har konstiga ben. Jag har trott att det berorimage24 att jag har för feta vader, men en arbetskollega påstår att det beror på att jag är kobent. Vilket som e det lessamt, för jag kan ALDRIG köpa nåra stövlar som jag gillar. Man har blåångest varenda gång man provat ett på stövlar, åsse sitter man där sprutröd i ansiktet, efter att ha försökt pressat upp dragkedjan me vål. Sen går man därifrån deppig å helt slut. Ja. that's the hard life of Linda.

Hursomhelst, till nåt helt annat. Jag har blivit utmanad av Carina och självklart antar man den. Fellinis 6 underliga saker om sig själv kan läsas nedan. Samtidigt utmanar han Nova, Ninja, Keyla, Chaos, Vilma, Fröken samt Figo att skriva ner de 5 snyggaste pojk resp. tjejhundarna i trakterna.

6 konstiga saker om Fellini:
1. Snarkar
2. Pratar i sömnen
3. Smaskar me munnen när jag borstar hans tänder
4. Har ett roligt sätt att lägga sig på. Det låter typ "pladask"
5. Tycker inte om vatten
6. Morrar åt misstänkta typer

5 snygga tjejer enligt Fellini:
1. Keyla, vi brukar pussas, hon e en Grandis
2. Ella, hon e liten å söt, men tror inte hon alltid uppskattar min uppvaktning, en liten Cavalier
3. Nova, e så stolt över syster-yster (nåde de som försöker sig på henne, får me bror att göra)
4. Foxy, en amstaff(?) på dagiset
5. Unknown, vet inge namn på denna söta tös, mer än att hon e en Jappetik, som vi brukar möta varje dag på väg til ldagiset (drömmer mig bort)

Inga kommentarer: