tisdag 16 oktober 2007

Halsband och hund

Vette sjutton va tjejen på dagis tänkte ikväll, när jag hämtade Fellini. Hon hade på nåt vänster lyckats pressa över halsbandet över Fellinis huvud. Va e så märkligt me det? Jo, att hon hade liksom tagit de två sidor som man justerar storleken, delat på de och trätt över huvudet. Så, När jag skulle försöka ta av och sätta rätt, så gick det ju knappt, för halsbandet satt så tight ... *suckar*. Stackars Fellini.

Vi tränade själva idag på grusplanen. Gick jättebra. Första läggandet satt klockrent. Gick "bara" 15 meter bort och vände mig om. Väntade i 1 minuter och gick sedan tebaks. Fellini låg helt stilla =O). Körde sen ett par läggande till, fast jag fick lägga honom på plats, för han reste sig i smyg. Ställandet har han inte riktigt förstått "stå", så det får vi öva ännu mer på. Körde sedan platsliggning, gick 20 meter och väntade 50 sekunder (räknade på ett ungefär).

Äckel-Fellini hade bajsa halslöst hundbajs runt hela munnen innan träningspasset ... det liksom hänge ner från nosen och ner. Usch, å se ville han slicka på mina händer ... Sa åt honom å släppa bajset genast, å det gjorde han me ... Men tror inte han hade för avsikt att käka bajset. Fellini såg nämligen själv väldigt obekväm me situationen, å tittade mer på mig bedrövat ... *ler*.

Nu ska jag börja me middan.

Tjohopp
L & F

Inga kommentarer: