tisdag 23 oktober 2007

Fellini - städaren

Ikväll har jag kört mental träning me Fellini, dvs vi har tränat på att städa. Han har inte riktigt kopplat greppet till 100, det där me å städa. Eller så e han precis som människobarn, att han hör bara det han vill och förstår bara vissa fragment, som kan vara till egen vinning. Vi har iaf bytt ut den stora plyschstöveln mot den numera halshuggna tygekorren, som ju flera av er har beskådat på valpbilder. Ett halshugget huvud e lättare å få plats me i en plasthink än 30cm lång plyschstövel =P.

Va å köpte ett nytt halsband till Fellini för typ 1 eller 2 veckor sen, minns inte exakt. Hjärnan börjar ju skrumpna me åldern, så ni får inte ha så höga krav *s*. Iaf, idag hittade jag en sele me, som jag köpte. Båda delarna av märket Hurrta och de kan beskådas på bilderna nedan.

Jag e en äkta härmapa. Gillar det här me Utmaningar, och snodde en utmaning från Erika ... tjupp tjupp. La till två utmaningar till och fick till dessa tre nedan. Det e alltså tre stycken bildutmaningar. Jag utmanar härmed ... ERIKA, CARINA och JOHANNA (som inte antagit min förra utmaning än ... morr på dig *fniss*). Så, nu blir'ne sängen för mig. Fellini har ju som ni ser på bilden nedan redan lagt sig för kvällen.

Sov gott då alla sötnosar.

Lindis-Pindis å Fellin, aka Fille-Pille, Fillis, Bubbis, Pluttis osv osv ...

Inga kommentarer: