torsdag 22 april 2010

Fattiglapp

Trodde jag skulle få sova längre idag än igår morse. Men nej då för exakt 05:37 vaknar jag. Så jävla typiskt mig. Men det tar sig. Hursomhelst så har jag denna underbara torsdagmorgon sysselsatt mig med det roligaste tänkbara, nämligen att betala räkningar.

Jag tog på mig partyhatten, slängde runt massa serpentiner och skrek i glädjerus för mig själv när jag febrilt knappade in ocr-nr efter ocr-nr. Och nu när jag har stirrat ögonen blå (dom är ju egentlige brun/svarta) på den summa pengar som krampaktig klamrar sig kvar på mitt privatkonto, så är det inte lika roligt längre. Men jag ska väl inte gråta bloder (och nu inser jag hur ickefungerande min hjärna är. Det heter ju självklart floder) för det finns alltid de som har det värre.

Denna torsdag kommer hursomhelst bli den mest långtråkigaste av alla dagar denna vecka. Jag har absolut ingenting alls inplanerat, vilket suger balle. Istället får jag fördriva tiden med att kolla på fantasigubbar som plockar vårdamm bakom mina möbler och ivrigt packar i mina flyttlådor. De där fantasigubbarna finns ju egentligen inte, det vet ju både du (som läser) och jag. Men det vore trevligt att ha, för just nu spyr jag av tanken på att packa mer. För att inte tala om det förbannade tråddraperiet som stirrar elakt på mig och vill bli nedplockad.

Nu känner jag att jag svamlat på alldeles för mycket och för länge och innan ni läsare börjar fundera tanken på att ringa en psykolog eller ännu värre så ska jag vackert avrunda mitt inlägg för denna morgonen med dessa små söta ord:

"Jag sätter mig ned ett tag tills brådskan har gått över. "

Lindsey's signing out

1 kommentar:

Önblad sa...

Men hallå, istället för att sitta där och ha det tråkigt så skulle du ha kommit hit och slipat, spacklat och målat lite. Om inte det föll i smaken så har vi tre bilar på gården som skulle behöva tvätttas. Vi har hur mycket jobb som helst så det är bara att komma hit och ta för dig ;-)
Kramiz!