tisdag 21 februari 2012

Dukandieten Dag 9

Min mage har sedan fredags börjat protestera mot denna proteindiet. Jag har kramper och ont av och till. Det i kombination med mina sjukdomar har inte gjort dessa nio dagar speciellt roligt. Men en dag till och sedan får jag börja introducera vissa grönsaker och frukter varannan dag. Det kommer att bli guld värt.

Ikväll har jag ugnsstekt kycklingfiléerna som legat i chili/vitlöksmarinad sedan igårkväll. Det doftat gudomligt gott, men jag har faktiskt inte smakat än. Sedan har jag varit produktiv och gjort dukandietbullar med lite vitlöksmak. Riktigt smarriga faktiskt. Och nu väntar jag på att degen till semlorna ska jäsa och bli fast, så att jag kan grädda dom. Men, efter 30min så är smeten fortfarande rinnig. Receptet från http://dukan-diet-recept.bloggo.nu/, var inte helt lätt att förstå. Det var oklart på en del ställen vad som skulle användas och det stod inget om att bullarna skulle vara i ugn etc.

Startvikt:57,5kg
Aktuell vikt: 55.4kg
Målvikt: 45kg

ATTACKFASEN
Dag9

Frukost:
2dl naturell lätt yoghurt med havrekli
2 skivor mager ost
2 skivor mager kalkon

Lunch:
1 ryggbiff

Mellanmål:
En kopp te

Middag:
Två ägg och två skivor kalkon

Vätska:
2 glas rött te
3 liter vatten

Inga kommentarer: