måndag 20 februari 2012

Dukandieten Dag 8

Det ska erkännas att jag har fuskat stort i helgen, då jag hade besök av Isabelle från Stockholm. Det blev lite torrt vin på lördagen, men jag skäms inte och unnade mig det med gott samvete. Jag kommer ju nu inte få något mer onyttigt eller alkoholhaltigt på väldigt länge.



 Idag gjorde jag marinad på pressade vitlöksklyftor, chilipulver, citronjuice, svartpeppar, salt och äggulor. La i ett gäng kycklingfiléer som ska stå och dra sig till imorgonkväll. Gjorde även en dukandiet chokladkräm på Maizena, lättmjölk, äggula och kakao.
 
Startvikt:57,5kg
Aktuell vikt: 55.7kg
Målvikt: 45kg

ATTACKFASEN
Dag8

Frukost:
2dl naturell lätt yoghurt med havrekli
2 skivor mager ost
2 skivor mager kalkon

Lunch:
2 torskfiléer och äggsås

Mellanmål:
2 kokta ägg

Middag:
Biff i sås

Vätska:
2 glas svart te
2½ liter vatten

Inga kommentarer: