måndag 24 januari 2011

Sjukvårdens kompetens

Så får man då först sitta och vänta i 20 minuter över bokad tid efter att ha anmält mig i kassan. Sen kommer en sköterska och frågar vad jag sitter och väntar på. Jag svarar att jag väntar på att få komma in för att ta mina leverprover. Jag får följa med sköterskan in i ett provrum där en annan sköterska väntar. Nu börjar det roliga. Ingen av dom har någon koll på vem jag är, vad de ska ta för prover, hur de söker i datorsystemet. Och till råga på allt kläcker de ur sig att jag kan ju alltid komma tillbaks igen om de glömt ta några prover. Fast det klart, det kanske är jobbigt för mig som bor i Vännäs. Öh, jag bor här i stan. Har ni fått upp rätt personuppgifter eller? Varpå de ber om mitt personnummer igen trots att den ena håller i mitt körkort. Suckar. Sedan ber hon som tagit proverna om ursäkt för att hon tror att hon kanske tagit för mycket blod av mig. Jisses, vad ska jag säga.

Inga kommentarer: