måndag 10 januari 2011

Förkylningsmaraton

Jag är skapligt less på att vara sjuk nu och har lust att dänga huvudet i väggen. Tyvärr lär inte min förkylning bli bättre utav det. Jag är nu inne på min tredje förkylning sedan mitten på november och jag undrar om det finns något slut på detta. Denna gången har symptomen visats sig på svullen och svidande hals med slem, dunkade huvud, snorig näsa och lymfkörtlar under hakan och käkarna, som är ömma och svullna. Imorgon bitti ska jag få komma till VC och få detta undersökt. Men jag har inte mycket förhoppningar inför besöket.

Idag har jag inte gjort många knop, förutom en snabb vända med bilen. Kom just på att jag glömt att torka golven här hemma idag, som jag lovade älsklingen att göra. Jag får ta det imorgon istället efter besöket hos VC.

Just nu är det vila som gäller till framåt 21-tiden, då jag ska fara och hämta upp älsklingen vid hans jobb.

Tills dess,
So long
L


1 kommentar:

Lisa sa...

krya på dig! hoppas det går bra på VC i morgon och nu förstår jag= vc=vårdcentralen haha. förstod inte det innan ;P.