tisdag 11 januari 2011

Inredning

Idag är det tisdag och jag har varit hemma från jobbet precis som igår. Det blev ett snabbt besök hos vårdcentralen i morse för att göra ett svalgprov. Det visade inte på något mer än virusinflammation, rödstrimmiga ränder i halsen. Men sköterskan ville ändå inte ge mig någon form av antibiotika eller liknande. Trots att jag förklarade att jag har dragits med förkylningen nu i nästan alla former sedan mitten på november. Svaret jag fick var: "Kontakta oss igen om du fortfarande känner dig dålig om en vecka eller så".

Imorgon ska jag i alla fall återgå till jobbet med förhoppning om att jag inte blir mer förkyld igen. Men jag klarar inte av att bara gå hemma och jag får dåligt samvete för min frånvaro.

Idag har jag inte gjort många knop. Det har blivit lite handling på ICA, sedan torkade jag golven i lägenheten samt gjorde en storstädning i akvariet. Det behövdes verkligen både vad det gäller lägenheten och akvariet. Jag har även startat upp det andra akvariet så förhoppningen är att jag kan stoppa ner ett par fiskar till helgen. Då ska jag nämligen byta in mina fyra mollysar mot några guppysar.

Som ni ser på bilden så har jag plockat ner den fina indiska lampan från min lägenhet och ner hit. Den är så snygg och det är liten vits att den står där uppe och samlar damm när jag ändå är här nere på heltid ;O).

Ikväll blir det nog ganska lugnt skulle jag tro, lite soffmys med älsklingen är väl tanken och lite godsaker. Jag tänker i alla fall försöka komma i säng i hyfsad tid, eftersom jag ska kliva upp 06:30 imorgon.

På återseende alla godingar

L

3 kommentarer:

Lisa sa...

sv': åhhhh indiska är bääääst ju. finns massa fint på halva reapriset jag vill ha där.

Erika sa...

Vad kul att du har blivit fiskuppfödare ;p
Hoppas att du blir kvitt förkylningen snart!

Sv. Jo, jag förstår att du skulle vilja se mig strutta runt i de skorna i djupsnön, det vore något, hehe!

Erika sa...

Förresten, nästa gång jag hälsar på hos dig ska jag sno den där lampan =p