onsdag 11 augusti 2010

Hejdå fett

Jag har alltid varit en sådan som tar tid på mig för att gå ned i vikt, beroende på vad jag väljer för träningsform och diet. När jag gick på GI för nästan 3 år sedan så förlorade jag 10kg på 4 månader. Men då körde jag ingen styrketräning överhuvudtaget. Endast kondition ca 3h per dag, ingen alkohol överhuvudtaget, inge bröd, pasta, potatis och hela den biten.

I dagsläget styrketränar jag och kör kondition, så vikten rasar inte lika lätt då muskler väger mer än fett. Däremot har jag lagt största delen av träningen på kondition och jag äter också i stort sett det som jag känner att jag vill och mår bra av. Jag har än så länge bara lyckats knipa bort 2.5kg men däremot så har jag minskat i midjemåttet, vilket är bara jättebra. Dock har jag en stor svaghet och det är cola...och det blev jag sugen på nu =P.

Hursomhelst så är jag färdigäten både matmässigt och pillermässigt. Så nu ska jag bara ta på mig skorna och bege mig ut på promenad.

Hej hopp

1 kommentar:

Erika sa...

Duktiga du! Och det är ju alltid bättre att tappa i vikt långsamt än fort =)