torsdag 3 juni 2010

Flytten nära

Det har varit en fullspäckad torsdag som började med att jag och Rickard tog bussen ner på stan och käkade god buffé på Rhodos. Därefter åkte jag hem en sväng och inväntade Ida. Hon var så otroligt snäll och ställde upp att bära ut en del saker till bilen och vidare köra sakerna och mig upp till Mariestrand. Jag har ju fått tillgång till förrådet redan nu, så har lastat av en del saker redan nu. Såklart slog det mig väl utanför förrådsrummet: "Fan, jag måste ju ha lgh-nyckel för att ta mig in i förrådsrummet". Så vi fick plinga på tre dörrar på våning 4 (min kommande våning), och två dörrar på våning 3, innan någon vänlig själ öppnade och följde med oss ner för att låsa upp. Tack för hjälpen Ida.

Efter allt kånkande av påsar och diverse saker till förrådet så gjorde vi en shoppingrunda på stan, Strömpilen och Ersboda. Jag shoppade enbart alkoholhaltigt idag, även om jag var väldigt sugen på en vit klänning hos BikBok.

Nu sitter jag mest bara och glor upp och ner och funderar över helgen.

Tack och hej

1 kommentar:

Lisa sa...

sv: blommigt och prickigt är ju finast! :D