tisdag 9 mars 2010

Presenter till brorsdottern

Min söta lilla princessa till brorsdotter fyller tre år på fredag. Det är alltid lika svårt att veta vad man ska köpa till en liten tjej, som har det mesta. Men kläder kan man aldrig få för mycket av, eller?

Hittade iaf några plagg, som iaf jag tyckte var söta till en treåring. Jag hoppas att de uppskattas lika mycket av min brorsdotter som av min bror och hans fru.

Sökt lite jobb igen på mina egna kriteriet och inte efter vad den där människan på det där hemska stället säger åt mig. Verkar iaf som jag får behålla akassan om man ska tyda utbetalningsstatusen.

För övrigt har jag köpt tre kartonger på Clas Ohlsson. Jag måste packa ner en del saker redan nu, trots att det är 2-3 månader tills flytt. Men jag har fått sålt tv-möbeln, vilket gör att jag inte just kan slänga alla saker jag har i möbeln på golvet.

Micron har jag även fått såld, så jag hoppas att både Simon och Emmeli kommer och hämtar upp sakerna, så att jag blir av med lite iaf. Skönt att slippa en del innan flytt. Blir mindre att kånka på när det är dags och det kommer gå fortare också. Har jag tur behövs inte mycket flytthjälp. Det enda i möbelväg som kommer bli att flytta om jag har tur, är soffan, sängen, köksbord och stolar. I övigt är det flyttkartonger för hela slanten som gäller.

Köpte även bubbelplast att slå in porslin och dylikt. För varenda gång jag flyttat (detta blir min 12:e gång) så har något gått sönder, trots att jag sagt till personerna i fråga att vara försiktiga. Sist jag flyttade så lyckades man krossa en av träplattorna på undersidan min dyra soffa. Då var jag inte nöjd. Dessutom så kunde man inte heller lyfta min säng ordentligt, vilket resulterade i att det är svarta oljefläckar på vissa ställen. Återigen, jag är INTE nöjd. Därför tänker jag ha ett vakande öga på ALLT som händer kring min kommande flytt och helst göra det mesta möjliga som går själv, fast med lite hjälp ;O).

Hursomhelst så längtar jag enormt mycket och jag hoppas att tiden fram till flytten går fort. Fast först och främst har jag ju en resa att se fram emot. Det har nog inte undgått någon vid det här laget.

Dags att göra något annat onyttigt eller nyttigt än att blogga. See ya all bitches and hores ! ! !

1 kommentar:

Erika sa...

Jösses så många gånger du har flyttat runt =)

Ja, nog tänker jag komma och spana in din nya lägehet alltid =p

Kramar!