fredag 5 mars 2010

Mariestrand nästa

Jag har under en längre tid gått i tankarna att köpa en egen lägenhet. Dels för att ha något, som är just mitt eget och även något större. Men det har aldrig dykt upp något, som riktigt har fallit mig i smaken. Detta var fram tills i tisdags, då jag av en ren slump trillade över denna lägenhet, som ni delvis kan beskåda på bilderna ovan.

Samma dag bokade jag tid med mäklaren för visning av lägenheten. På onsdagen fick jag se den live och idag skrev jag under kontraktet. Snacka om lyckoträff fallen rakt ner från himlen och över mig.

I mitten på juni så drar flyttlasset iväg återigen, upp till Mariestrand och skrämma slag på nya grannar. Jag har en hel del planer för det nya boendet, även om allt är i högsta standard. Vad sägs bara om den mörka ekparketten som löper genom hela lägenheten, badrummet med "inglasad" dusch och mörkbrunt/svart klinkers. För att inte glömma de stilrena rostfria vitvarorna.

Min allra första egna bostadsrätt och den kunde inte bli mer perfekt. Jag visste att det här året skulle komma att bli mycket bättre än förra.

Ikväll ska det firas stort iaf.

Trevlig fredag alla läsare

1 kommentar:

Erika sa...

Den ser jättejättefin ut! =)

Kramis!