onsdag 24 mars 2010

Att klä sig rätt och vettigt

Jag vet själv att jag inte är trådsmal, men jag klär mig även efter formen på min kropp. Något jag alltid stört mig på är högen med tjejer, som på något vänster tycks leva i någon slags illusion av att dom är smala. Eller åtminstone får för sig att det är snyggt att klä sig i minimala kläder.

Personligen tycker jag det är jättefult och pinsamt när tjejer av modell större har jeans i flera storlekar mindre än vad deras kroppar kräver och även en supertight top på det. Detta resulterar i att hela magen och midjan väller ut över byxlinningen. Jeansen sitter oftast också så tight att de får trippa fram och Gud förbjude om tjejerna skulle böja sig framåt.

Så tjejer, klä är för Guds skull rätt och vettigt.

4 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Det är väl upp till var och en att packa in en brylépudding i gladpack om man känner för det, men inte många skulle väl kalla det estetiskt tilltalande.
Sedan vet de flesta att butiker inte skulle gå runt om de skulle döpa om avdelningen "kläder för storvuxna" till "fettopaltor", även om det många gånger är mer passande :)

Lindsey sa...

R1ll0: Det jag menade var mest att man behöver kanske inte ta på sig ett par jeans i storlek XS om man själv är av storlek XL tex. Det ser helt enkelt bara patetiskt ut. Jag är dock imponerad över hur fan de faktiskt kommer i de jeansen och kan knäppa dom.

r1ll0.blogspot.com sa...

Jag tror inte de nånsin knäpps upp, knappen svetsas fast i en metalltrosa.

Fru Holmboms liv sa...

Jag håller med dig....MEN grejen är just att de människorna säkerligen tycker själva att de ser hemskt bra ut i deras kläder.... Jag såg en gång på stan en tjej med de minsta shorts som Gud skapat och den minsta toppen någonsin, och hon var en frodig kvinna i storlek xxxxxxxxL Som pricken på i:t så hade hon väldigt höga klackar som hon hade väldigt svårt att gå i. Detta syn i mina ögon var väldigt hemskt MEN den där kvinnan såg ut som att hon ägde världen:D hon gick så stolt och man märkte verkligen hur hon var stolt över varenda kurva som välde utanför hennes mini-kläder:D Så många ser nog inte det där som inte ryms i kläderna.... Och på ett sätt så kan man vara stolt över de människor som KAN gå ut på stan med hemskt tajta kläder utan att bry sig att halva kroppen ryms inte inne i kläderna:P
Samma diskussion kan man ha om för korta kjolar, för mycket urringning (jag är skyldig till det jämt speciellt nu när mina fylls med "grädde":P) osv. Smaken är som baken:) /Emilia