torsdag 8 juli 2010

Felias felsupport

Det är så underbart härligt med teknisk support hos Telia, då deras kompetensnivå är under jordmarginalen om möjligt. Då jag själv har jobbat med detta så är det så fantastiskt kul att analysera killen i andra änden luren. Sedan ska vi återigen komma ihåg att det är Telia aka Felia, som jag skriver om.

T: Telia
L: Jag

T: Välkommen till teknisk support hur kan jag hjälpa till?
L: Hej, det är så att jag bad att få mitt BB inkopplat för snart 1 mån sen, men då jag inte erhållit några användaruppgifter för att aktivera så har jag varit utan.
T: Har du beställt detta idag?
L: Öh neeeh, för 1 månad sedan sa jag precis.
T: Öh jahaaa, få se
(total tystnad i ca 4 min med undantag för lite smått visslande)
T: Jahaaa
(tystnade fortsätter)
T: Det verkar inte rätt det här
(t mute:ar mig utan att säga till innan)
(efter ca 5 min så mumlar t något om att något inte verkar rätt, åter igen)
T: Du ska nog kopplas nån annanstans
(tystnad)
T: Något har blivit fel i ditt abonnemang. Jag ska koppla dig rätt.
(klick)
(jag tror att jag blir vidarekopplad för att mötas av åter tystnad och sedan bryts samtalet)

Hej och hå vad glad jag blir. Bara det faktum att han är tyst större delen av samtalet och att det tar honom typ 10 min för att komma på att jag har hamnat på fel avdelning, vilket jag inte förstår då det borde vara teknisk support/bb, gör att jag känner hoppet försvunnit för längesen. Ska jag ge det ytterligare ett försök igen och hoppas att jag kommer till någon annan mindre inkompetent nisse?

2 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Jag har varit i kontakt med Felia flera gånger, och som du vet så har de lyckats fucka upp majoriteten av mina ärenden.
Man får ta allt man ber Felia om med en nypa salt eftersom du först och främst får ringa före lunch om du ska komma igenom deras telefonkö, och får äran att bli felbehandlad.
Så testa igen är mitt råd, även en blind höna måste kunna hitta ett korn så småningom.
Sägs det.

Peter Muszta sa...

Hej Lindsey.
Mitt namn är Peter Muszta och jag jobbar på Telia Kundservice.

Jag får beklaga över hur du upplevde ditt möte med vår support vid tillfället. Självklart ska du känna att när du kontaktar oss, att du får hjälp med dina eventuella frågor eller som i det här fallet, tekniska frågor kring ditt bredband.

Då något fel verkar upptäckts kring ditt bredband, så tänkte jag att om du vill så kan jag kika på ärendet och försöka hjälpa dig.
Fyll bara i den bifogade länken.
http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Med vänliga hälsningar
Peter Muszta