tisdag 20 november 2007

Kartongförstöraren

06:56
Fellini har lagt nosen på sängkanten och tittar med sina stora ögon på mig. Jag kisar med trötta ögon och stryker hans lena huvud. Sedan kliver jag upp och gör mig snabbt iordning. Kommer för en gångs skull iväg i tid till hunddagiset.

08:00
Inga nya uppgifter om hur jag ska gå till väga med Tele2 Mobilt Bredband. Det dröjjer ända fram till 10 innan jag får beskedet att samtliga 36 beställningar måste göras manuellt *suckar*.

11:36
Lunch, som består av ett äpple, ett päron och en bärry yoghurt med körsbär, min favorit. Måste skärpa mig med vikten. De där fusktillfällena med pasta å hårdrbrödmackor har satt sina spår. Gått upp 0,4kg *ryser*.

Nynnar på någon melodi och tittar på klockan. Den visar snart halvtio och jag funderar över om jag ska krypa ner i sängen och glo lite på tv. Har ju hela sängen för mig själv så. Har varit ganska trött och stressad de sista veckorna. Tror att det har med att göra att jag går i ovisshet om när jag kan flytta tebaks till Övik. Söker febrilt efter jobb och börjar känna desperationen att komma härifrån.

Fellini fick träna hjärnan igår. Han börjar greppa kommandot "städa" men missar hinken emellanåt då han ska slänga ner sin numera halshuggna, uppsprättade och ruggigt malätna ekorre *ler*. En gång i tiden var den fin, ullig och gullig, Nu blir man nästan rädd när man ser den *s*.

Även gjort en ny layout dagen till ära. Denna gången självklart då med temat hund. Hoppas ni gillar den och lägg gärna en kommentar. Ska försöka gör en ny temabild lite nu och då ...

Nej, nu blir det sova för hela slanten.

Gonatt alla å ni som finns i Övikstrakten. Hojta för guds skull till om ni får nys om nåt jobb. Jag har spänt upp öronen me klä'nyper så jag ska höra extra bra.

Kram kram å nattelinattis

Inga kommentarer: