onsdag 7 november 2007

November rain

Ja, en tollare blev iaf snygg på bild (se bild) och en blev väl mindre ... hmm ... snygg. Tänker då inte säga vem som tillhör mig då *lyser röd i ansiktet*. Dagens händelser återberättas av Señor Fellini.

Fellinis version: Syrran skämmer ut mig som bror, genom att väcka tvåbeningarna, ,med gälla skall. Ger henne e ilsken och bestämd blick, vilket resulterar i att hon dreglar ner mina öron. För fanken, tror hon att dom e snutteöron eller? Skakar mislåtet på mig och hoppas att dregglet ska torka bort. Matte tänker vidare svälta ihjäl gullemig ... för syrran får frukost, men inte jag. Lägger till med supertollarblicken, men matte bara muttrar. Äh, vem vill ha den där äckelmaten iaf. Fnyser surmulet och sätter mig vid ytterdörren. Tänker INTE prata me matte på hela dan. Sen e det bråttom må ni tro. På me koppel å halsband, åsse ut genom dörrn.

Stod i full färd me å revirmarkera för femtielfte gången, då jag helt utan förvarning blir ryckt i kopplet. Tjurar ännu mer, dels för att jag ju faktiskt fick kiss på min fina päls, å sen för att matte skämmer ut oss, där hon ligger på marken på sprattlar. Syrran har sprungit framför fötterna på matte, så hon flög på huvet å ner i asfalten. Nu e matte jättearg ... tröstar henne me slickar i ansiktet.

Mycket märkligt det här, att matte faktiskt är MIN människa, men jag blir lämnad på dagiset å den där hårbollen till syrra, får följa me matte till jobbet. Kan man ansöka om bortadoption av familjemedlemmar? Inte det? Näähää. Det värsta e att matte faktiskt verkar tycka om syrran, men hon ska komma ihåg att det är MITT hem och MINA människor. Fast, erkänner, lite glad blev jag faktiskt när matte å syster-yster-pluttis kom å hämtade mig vid dagens slut. Blev kram å pusskalas.

Nu ligger vi å sover sött, efter ett mentalt träningspass ikväll. Fattar inte, matte skulle lära syrran saker. Hon fattade inte lika fort som mig. När matte sa "tass", gjorde jag tass, men inte fick jag nå godis inte. Jag gjorde ju allt som matte sa ... fast, lite konstigt va det att hon inte tittade på mig, när hon sa orden, utan på syrran.

Nu ska matte å jag gosa ... hörs en annan dag

Voff Voff

Fellini is signing off

Inga kommentarer: