söndag 27 februari 2011

Kilona minskar

Trots att jag tyvärr inte kunna dricka någon Herbalifeshake på hela veckan eller äta alla Herbalifepiller så verkar min viktminskning ändå fortsätta åt rätt håll. Anledningen till avbrottet i Herbalifekosten beror inte på min inkonsekvens, utan på en miss i senaste leveransen vilket tyvärr lett till att både jag och Rickard förmodligen får vänta en vecka till innan paketet dyker ner på utlämningsstället.

Det känns väldigt bra med viktnedgången och jag kör någon kombinerad variant av Herbalife och GI, vilket fungerar otroligt bra. Jag har skippat öl helt och hållet och även dragit ner på alkoholintaget överlag ganska rejält. För övrigt så är Herbalife som gäller på veckodagarna med undantag för kvällsmålet som i regel blir kött, fisk eller något annat proteinrikt. Jag smakade några strips under fredagens AW på Allstars, men konstaterade ganska snabbt att det bara var äckligt. Dock kan jag känna att jag ibland saknar en riktigt smörgås med ost och gurka. På fredagsmorgnarna har vi fredagsfrukost på jobbet och det kan vara lite frestande ibland, men jag har på min höjd då tagit ett par gurkskivor och ett glas apelsinjuice.

Jag borde verkligen försöka att komma igång med träningen igen, vilket skulle snabba på viktnedgången ytterligare, men jag skyller min lathet på att jag inte ids leta fram träningskläderna från hallgarderoben. Men nog vore det skönt att bränna av 60 min på löpbandet, så kanske imorgon, vem vet ;O). Hursomhelst, jag har -2.4kg kvar till delmålet och därefter ytterligare -5kg innan jag förhoppningsvis är nöjd. Vi får se då =P.

Ha en fortsatt trevlig söndag alla

Lindsey

Inga kommentarer: