tisdag 3 januari 2012

Snö-rpligt värre

Jag är en av få som inte gnällde när vi hade mer eller mindre bar mark. Nu däremot gnäller jag. Snö i förbannelse och inte har det plogats det minsta där vi bor. Jag fick pulsa i knähög snö från porten till bilen. Möttes därefter av en ilsken granne som hytte med näven åt mig. Detta pga att jag tydligen skulle ha förstått att när han öppnar sin bildörr, sittandes i bilen vid utfarten till Mariehemsvägen, betyder det att jag ska backa. Plogbilen hade med andra ord varit ordentlig och plogat hela Mariehemsvägen. Men även plogat upp en hög vall som gjorde det omöjligt för oss boende på M-strand att ta oss ut.

Jag har även huvudvärk modell olidlig, då jag idag tvingas ha glasögon. Min vagel i vänster öga har kommit tillbaks och imorse var det så outhärdligt att jag blev tvungen att plocka ut linserna. Mina glasögon är så dålig styrka i att jag dels är halvblind i dom och som grädde på moset får nästan migränliknande huvudvärk av.

På återseende

1 kommentar:

Sin sa...

Låter inte som en lätt dag direkt :-\ Jag gillar heller inte snö, hoppas att det regnar bort inatt!

Stor kram på dig Lindsey <3 Jag läser din blogg nästan varje dag, du skriver jättebra <3

kram!<3