tisdag 27 december 2011

Julen i korthet

På fredagen kom Rickards mamma och hennes karl till oss. Vi åt lite julmat och kollade lite på Uppesittarkvällen. Det blev inte så väldigt sent, eftersom jag skulle upp dan efter och köra till Sollefteå.

Julaftonsmorgon inleddes med att tvätta bilen och tanka upp den innan avfärden mot Sollefteå. Resan gick bra, bortsett från att bilen blev skitig nästan genast och drog på sig några små stensplitterskott. Jag kom fram till Sollefteå runt 12:10, så då blev det lunch. Vid 15 såg vi Kalle, enligt tradition och därefter kom jultomten (pappa) och delade ut julklappar. Emilia-Sophie verkar fortfarande inte så förtjust i tomten, medan Cian inte alls hade något emot att sitta i knä på tomten. Efter att alla julklappar var öppnade, så blev det julmiddag med smått och gott. Däribland pappas goda fläskfilé och rullströmming. I julklapp fick jag sockar, pengar, trisslott, presentkort på SF, två tygtomtar samt en temugg.

På Annandagen for jag vidare till Övik och hade en liten julis med Erika. Vad jag fick av henne, ser ni på bilden nederst i detta inlägg. Lite roligt att vi verkar tänka så lika, då vi gav varann i princip lika saker =O). Oscar trynade sött, så det blev ingen ordväxling denna gång heller. Men skam den som ger sig ;O).

Jag kom till Umeå vid 16:40 och hämta då upp Rickard direkt. Vi drack lite vin hemma och bytte julisar. Jag supernöjd med alla julisarna jag fick av honom (bild kommer senare) men allra gladast blev jag över min Peanutdocka. Älsklingen kan detta med julklappar *puss*. Efter julklappsöppningen blev det taxi ner på stan för att inta en Smakresa på Viktoria. Jag tycker personligen att de har tacklat av lite sedan namn/ägarbytet.

Idag var det jobb som hägrade. Men under natten blev jag rätt dålig och när jag kom till jobbet hann jag inte mer än ta av mig ytterskorna, så blev det porslinsbuss. För att inte riskera att smitta ned kollegorna med magsjuka eller dylikt så begav jag mig hem. Jag och Rickard tog det lugnt i soffan och såg "Män som hatar kvinnor" och "Flickan som lekte med elden". Vi har kvar "Luftslottet som sprängdes".

Dags att vila vidare och kolla när Rickard lirar Zelda till Wii.

2 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Du kan dina klappar du också älsklingen :)

Erika sa...

Ja, det är bra roligt att vi gav varandra ungefär lika saker =)
Men det är väl som dom säger:
Great minds think alike eller hur är det? ;p