lördag 19 mars 2011

Tuff tuff tufft

Idag är det lördag och jag vaknade oförskämt tidigt och fick för mig i min idioti att sätta mig och cykla 40min ... EN LÖRDAGMORGON. Ja, vad gör man inte för viktnedgången. Jag har haft det tufft nu ett par veckor då vikten har kämpat emot mig, men jag kämpar vidare. -1.5kg kvar till delmålet och det MÅSTE jag klara innan mars månad slut.

Jag trodde ju att det skulle vara ok att ta en Herba-tomatsoppa som mellanmål mellan proteinshake:arna eller ett kokt ägg. Men nej det var absolut inte bra tydligen. Kroppen sa ifrån med att skena upp i vikt och jag kände verkligen vätskan binda sig och kände mig bara uppsvälld och hemsk. Nu har jag fimpat det helt och hållet och dessutom övergått till att blanda proteinshake:arna med enbart kallt vatten och det funkar jättebra.

Idag blir det bara lugnt tills älsklingen kommer hem. Då ska vi göra oss iordning och gå bort till Herr Brändström där vi ska ha fest och lite firande av allas våran bästa Johan, som fyller år idag.

Tack och hej för idag

Lindsey


1 kommentar:

Fia sa...

Hej!

Jäklar vad du kämpar :)
Men en grej jag undrar, hur blir det när du ska börja äta vanligt sen utan pulvershakes? Då går du väl upp igen, om en sån soppa gör att du skenar i vikt är vanlig mat va värre?